Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) critică schimbările majore din învățământul preuniversitar anunțate de ministrul Sorin Cîmpeanu și susține revenirea la sistemul de învățământ clasic românesc, de inspirație Spiru Haret.
„A lăsa la latitudinea cadrelor didactice modalitatea în care îi vor evalua pe elevi conduce la o serie de riscuri, iar numărul minim de note ar trebui însoțit de o ritmicitate a notării. De asemenea, este greșită eliminarea tezelor, acestea reprezentând sinteza cunoștințelor dintr-o anumită perioadă de studiu și măsura competențelor acumulate la finalul acelei perioade. Cât despre totala autonomie a profesorului în evaluarea ritmică, ea poate da naștere la situații în care profesorul poate avantaja sau dezavantaja un elev în funcție de anumite interese”, a declarat președintele AUR George Simion.
„Elevii nu se educă pe internet, iar profesorii nu trebuie să devină “facilitatori” pentru “resurse” de pe internet. Copiii au nevoie de interacțiune umană, de împărtășirea pe viu a experienței profesorului, așa cum se face în toate școlile prestigioase din Europa. Totodată, atragem atenția că introducerea de noi discipline în planul de învățământ înseamnă automat renunțarea la alte discipline, pentru că numărul maxim de ore pe săptămână nu poate depăși 26 de ore. Nu în ultimul rand, vacanțele mobile introduc diferențieri inacceptabile între elevi. Ele vor genera discuții și probleme greu de soluționat. De aceea, considerăm că structura anului școlar ar trebui să fie unitară la nivelul întregii țări“, a precizat Claudiu Târziu, lider al grupului AUR din Senat.
Alianța pentru Unirea Românilor susține revenirea la sistemul de învățământ clasic românesc, de inspirație Spiru Haret. Acest sistem a fost probat și verificat în ultimii 100 de ani și a dus la educarea poporului, nu doar a elitelor, generând personalități marcante inclusiv la nivel mondial.
One response
Unu’ Petrov, spunea prin 2009 că ar mări salariile dascălilor cu 50%, dar ar cere performanță. Mulți l-au crezut și l-au votat!
ȘI TOATĂ EUROPA A RÂS DE NOI ȘI NU PENTRU PRIMA DATĂ.
Spun pe peste tot și tuturor:
1. CHIAR ȘI CEI MAI MARI SAVANȚI (și MEDICI!), AU AVUT NEVOIE LA UN MOMENT DAT DE UN EDUCATOR, DASCĂL, PROFESOR (nimeni nu s-a născut învățat).
2. Dacă s-ar REDUCE numărul de elevi la clasă, ar scădea presiunea cu numărul de ore/norme. Performanța, (atât a elevilor cât și mai ales a dascălilor) ar surveni de la sine… CEI SLAB PREGĂTIȚI (PEDAGOGIC), POT PERFORMA ÎN ALTE ZONE…
3. Într-o vreme (perioada interbelică), un profesor universitar, avea încadrarea salarială, cu 1 leu mai mult decât un ministru… TOCMAI PENTRU A NU FI TENTAT DE POLITIC.
Țările nordice, din învățământul/educația practicate acolo, noi am preluat doar principiul “LAISEZ FAIRE”, RECUNOSC în prezent că au greșit PROFUND!
“LAISEZ FAIRE” LĂSAȚI COPILUL SĂ FACĂ CE VREA