Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a organizat marți, 30 iulie, un protest în fața sediului Autorității de Supraveghere Financiară față de tarifarea discriminatorie a polițelor RCA pentru șoferii din București și din județul Ilfov.
Deputații AUR Gianina Șerban și Antonio Andrușceac au mers la sediul ASF pentru a discuta cu conducerea instituției despre acest subiect, iar după o întâlnire cu conducerea ASF a fost agreată ideea organizării unei dezbateri publice pe această temă.
Reprezentanții AUR au dorit, astfel, să tragă un semnal de alarmă față de măsurile discriminatorii care se pregătesc față de șoferii din București și Ilfov care vor fi nevoiți să plătească polițe de asigurare RCA cu până la 73% mai mari față de șoferii din alte zone ale țării.
”Ne-am întâlnit cu domnul președinte Petrescu și cu domnul vicepreședinte Mititelu. Am avut o discuție de mai bine de o oră în care, punctual, pe mine m-a interesat, în urma sesizărilor primite, ce se întâmplă cu această calculare diferențiată a asigurărilor pentru București și Ilfov. Pentru că pe site-ul lor apare o probabilitate că aceste asigurări RCA, în Ilfov și București, să poată fi mai mari până la 73% față de restul țării”, a explicat Gianina Șerban, deputat AUR.
”Mi s-a spus că este normal, pentru că există un trafic intens în București și Ilfov. Doar că, nu este corect să existe această discriminare față de conducătorii auto din București și Ilfov. Avem promisiunea domnului președinte că va exista o dezbatere publică și vom avea întâlniri viitoare pe acest subiect. Eu cred că acesta poate fi un proiect pilot și să urmeze Timișoara, Cluj, Arad, pentru că vedem că începe cu o zonă și poate se extinde în toată țară, în orașele aglomerate și apoi în orașele mici și comune. Această plafonare este până în septembrie. O să vedem în septembrie ce se întâmplă. Nu știu dacă, cu adevărat, vor ține cont de această discriminare până la urmă. Pe acest subiect eu am făcut și o sezisare către CNCD. Cred cu tărie că această măsură este discriminatorie”, a conchis Gianina Șerban, după întâlnirea cu conducerea ASF.
Antonio Andrușceac, deputat AUR și membru în Comisia pentru Buget din Camera Deputaților a pus celor de la ASF și întrebări de natură tehnică.
”În primul rând, i-am adus la cunoștință domnului președinte că trebuie să fim cu toții de aceeași parte a cetățenilor români și a celor care plătesc aceste taxe, pe care nu le regăsim în țările de origine ale asiguratorilor de aici. Fără multe cuvinte s-a cam agreat ideea că se cam creează o poziție dominantă de piață și o cartelizare a celor care, neavând pe piață un competitor român, cu care am înțeles că se discută și ne dorim ca discuțiile cu cei de la CEC să fie cât mai accelerate, pentru a ne oferi un RCA cât mai aproape de valoarea de referință calculată, de prețul de referință”, a explicat deputatul Antonio Andrușceac.
Deputatul AUR a precizat că în cadrul discuţiilor „s-a cam agreat ideea că se creează o poziţie dominantă de piaţă şi o cartelizare” din cauza lipsei unui competitor român pe această piaţă a asigurărilor RCA.
”Am cerut să se facă un calcul pe care nu l-au luat în seamă și la care cei care cer ASF-ului să susțină aceste măriri discriminatorii de preț pentru cei asigurați în București și Ilfov nu au știut să răspundă. Mai exact, majoritatea firmelor de leasing sunt în București, iar mișinile respective umblă în toată țara. Mașinile cumpărate în leasing sau flotele circulă în toată țara. 80% dintre constatatori sunt în București și constantă accidentele din țară de aici, din București. I-am cerut domnului vicepreședinte și mi-a promis că se va uita la această statistică. Vreau să vin aici cu o completare și să arăt că numărul de mașini înregistrate în București nu depășește numărul de mașini pe cap de locuitori din alte zone care nu intră sub incidența acestei măsuri discriminatorii. Nu trebuie să fie susținătorii deciziilor companiilor străine care le impun în mod dominant pe piață. Ei trebuie să fie de partea noastră, a cetățenilor, de partea celor care plătesc aceste asigurări. Am cerut să se facă o direcție în cadrul ASF-ului care să pună toate componentele care intră în acest protocol al despăgubirilor: Poliția Rutieră, constatatorul din partea asiguratorului, ASF-ul, toți să fie conectați pentru ca toate aceste lucruri care ajung să ridice costul asigurărilor să fie reduse”.
Nu există răspunsuri