Adrian Axinia – întrebare parlamentară către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Clarificări asupra concurenței neloiale a operatorilor feroviari privați față de operatorul feroviar public permisă de către Autoritatea de Reformă Feroviară.

Către: Domnul Sorin Grindeanu

           Ministru al Transporturilor și Infrastructurii

De la: Adrian George Axinia

          Deputat ales în Circumscripția nr. 31, Prahova

Obiectul întrebării: Clarificări asupra concurenței neloiale a operatorilor feroviari privați față de operatorul feroviar public permisă de către Autoritatea de Reformă Feroviară

Domnule Ministru,

         Autoritatea de Reformă Feroviară a permis o concurență neloială a operatorilor feroviari de călători privați față de operatorul de stat prin permisiunea acestora de a introduce, în programul de circulație al trenurilor, numeroase trasee de tren pe linii interoperabile cu ore de plecare apropiate (10-20 minute) de plecarea trenurilor operatorului de stat, creând astfel un avantaj operatorilor privați. Mai mult decât atât operatorii privați beneficiază la rândul lor de compensație de la bugetul de stat, deși aceștia au intrat pe aceasta piață pentru a micșora compensația acordată de la bugetul de stat, clamând că vor asigura profitabilitatea transportului feroviar de călători fară compensație acordată de statul român, plusând că vor opera doar pe linii neintroperabile, acolo unde operatorul de stat avea cele mai mari pierderi. Acum situația reală este cu totul alta, operatorii feroviari privați operează și pe linii interoperabile cu ore de plecare a trenurilor preferențiale, asigurând un grad mai mare de ocupare și cu o compensație de la bugetul de stat pe indicatorul călător/km și tren/km, rădicând gradul de rentabilitate a activității, totul făcându-se în detrimentul operatorului feroviar de călători de stat. În ultima perioadă, cu toate avantajele pe care ARF le-a permis operatorilor feroviari de călători privați cu care avea încheiate contracte de prestări servicii de transport feroviar de călători, aceștia au constatat că pe anumite secții de circulație nu mai au profit și au decis să iasă din circulație, plasându-le , conform legislației în vigoare, în sarcina operatorului de stat, care este obligat să asigure circulația trenurilor pe secțiile de unde operatorii privați au ieșit.

 

       Având în vedere cele menționate mai sus, vă rugăm să ne precizați care sunt măsurile pe care le veți iniția pentru ca operatorul feroviar de stat să devină  profitabil, să nu mai fie restructurat și ce soluții aveți pentru rezolvarea problemei concurenței neloiale a operatorilor feroviari privati față de operatorul feroviar public?

 

Comments are closed

MAI MULTE ARTICOLE

Adrian Axinia și Georgiana Teodorescu, europarlamentari AUR din cadrul grupului ECR din Parlamentul European, avertizează […]
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) condamnă decizia abuzivă a Curții Constituționale a României (CCR) de […]
Adresată de către domnul senator: Andrei Emil Dîrlău Circumscripția electorală: Nr. 1 Alba Grupul Parlamentar: […]
”Ceea ce vedem în ultimele ore este o manipulare ordinară, un exemplu grotesc de propagandă […]
“Este deja o evidenţă sensibilă faptul că actualul establishment politic de la Bucureşti nu dă […]