Adrian Axinia – întrebare parlamentară către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Clarificări asupra concurenței neloiale a operatorilor feroviari privați față de operatorul feroviar public permisă de către Autoritatea de Reformă Feroviară.
Obiectul întrebării: Clarificări asupra concurenței neloiale a operatorilor feroviari privați față de operatorul feroviar public permisă de către Autoritatea de Reformă Feroviară
Domnule Ministru,
Autoritatea de Reformă Feroviară a permis o concurență neloială a operatorilor feroviari de călători privați față de operatorul de stat prin permisiunea acestora de a introduce, în programul de circulație al trenurilor, numeroase trasee de tren pe linii interoperabile cu ore de plecare apropiate (10-20 minute) de plecarea trenurilor operatorului de stat, creând astfel un avantaj operatorilor privați. Mai mult decât atât operatorii privați beneficiază la rândul lor de compensație de la bugetul de stat, deși aceștia au intrat pe aceasta piață pentru a micșora compensația acordată de la bugetul de stat, clamând că vor asigura profitabilitatea transportului feroviar de călători fară compensație acordată de statul român, plusând că vor opera doar pe linii neintroperabile, acolo unde operatorul de stat avea cele mai mari pierderi. Acum situația reală este cu totul alta, operatorii feroviari privați operează și pe linii interoperabile cu ore de plecare a trenurilor preferențiale, asigurând un grad mai mare de ocupare și cu o compensație de la bugetul de stat pe indicatorul călător/km și tren/km, rădicând gradul de rentabilitate a activității, totul făcându-se în detrimentul operatorului feroviar de călători de stat. În ultima perioadă, cu toate avantajele pe care ARF le-a permis operatorilor feroviari de călători privați cu care avea încheiate contracte de prestări servicii de transport feroviar de călători, aceștia au constatat că pe anumite secții de circulație nu mai au profit și au decis să iasă din circulație, plasându-le , conform legislației în vigoare, în sarcina operatorului de stat, care este obligat să asigure circulația trenurilor pe secțiile de unde operatorii privați au ieșit.
Având în vedere cele menționate mai sus, vă rugăm să ne precizați care sunt măsurile pe care le veți iniția pentru ca operatorul feroviar de stat să devină profitabil, să nu mai fie restructurat și ce soluții aveți pentru rezolvarea problemei concurenței neloiale a operatorilor feroviari privati față de operatorul feroviar public?
Pentru a oferi cele mai bune experiențe, folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și/sau accesa informațiile dispozitivului. Consimțind la utilizarea acestor tehnologii, ne permiteți să procesăm date precum comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Neconsimțind sau retrăgând consimțământul, poate afecta negativ anumite caracteristici și funcții.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Nu există răspunsuri