Adrian Axinia, liderul europarlamentarilor AUR, parte a Grupului Conservatorilor și Reformiștilor Europeni (ECR), a depus 14 amendamente privind protejarea drepturilor pasagerilor aerieni în contextul dezbaterii “Regulamentului (CE) nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea și asistența pasagerilor în caz de refuz la îmbarcare și de anulare sau întârziere mare a zborurilor”.
Printre amendamentele propuse de Axinia se numără:
• Operatorul de transport aerian va fi obligat să achite compensația în termen de șapte zile calendaristice de la primirea cererii. În cazul în care organismul de gestionare a aeroportului și-a activat planul de urgență, perioada respectivă poate fi prelungită la 30 de zile calendaristice.
• Necesitatea unei definiții stricte a circumstanțelor extraordinare când nu se plătesc despăgubiri. Acestea să fie limitată la evenimente externe operațiunilor transportatorului, dincolo de controlul său efectiv și inevitabile chiar dacă au fost luate toate măsurile rezonabile.
• Indexarea anuală a compensațiilor cu inflația.
• Rambursările prețurilor biletelor să fie plătite în maximum șapte zile dacă zborurile au fost anulate sau au existat întârzieri majore. Pentru fiecare zi suplimentară de întârziere, compania aeriană ar trebui să suporte o penalizare financiară egală cu 0,1% din suma rambursabilă pe zi.
• Inspecțiile efectuate de o autoritate aeriană națională vor fi planificate în avans și nu se califică drept circumstanțe extraordinare în cazul în care provoacă vreo perturbare operațiunilor transportatorului aerian.
„Companiile aeriene care operează în Europa au avut, în repetate rânduri, un comportament incorect față de clienții lor. De la anulări de zboruri, până la întârzieri sau alte abuzuri care produc prejudicii economice și neplăceri semnificative cetățenilor europeni. Încercăm să eliminăm aceste practici incorecte. Ca atare, am depus amendamente care să-i ajute pe oameni să primească mai rapid despăgubirile pentru servicii neconforme, ideal în șapte zile. În plus, aceste despăgubiri ar putea fi crescute anual în funcție de rata inflației.
De asemenea, una dintre propunerile pe care le-am făcut vizează și limitarea strictă a circumstanțelor extraordinare în care se refuză plata acestor despăgubiri. Numai pe aeroporturile din România există 27 de milioane de pasageri în acest an. Deci, există un interes major pentru țara noastră ca acest Regulament să fie amendat așa cum am propus eu”, a declarat Adrian Axinia, eurodeputat AUR/ECR, membru TRAN (Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European).


Comments are closed