Daniel Ciornei – Întrebare parlamentară – Lipsa fondurilor pentru plata salariilor angajaților DGASPC Maramureș

Adresată:

Domnului Alexandru NAZARE, Ministrul Finanțelor

De către: Deputat Daniel-Cătălin CIORNEI

Circumscripția electorală: nr. 26 Maramureș

Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor

Ședința Camerei Deputaților din data de: 22.10.2025

Obiectul întrebării: Lipsa fondurilor pentru plata salariilor angajaților DGASPC Maramureș

 

Domnule ministru,

În ultimele luni, județul Maramureș se confruntă cu o situație gravă în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC), instituție aflată în subordinea Consiliului Județean Maramureș. Mii de angajați care au grijă de copii orfani, persoane cu dizabilități și beneficiari de servicii sociale nu și-au primit salariile la timp, din cauza lipsei fondurilor necesare.

Conducerea Consiliului Județean a anunțat public că sumele solicitate către Ministerul Finanțelor nu au fost alocate, deși bugetul de stat pe anul 2025 prevede transferuri pentru susținerea cheltuielilor de funcționare a instituțiilor de asistență socială. Această întârziere pune în pericol funcționarea normală a centrelor rezidențiale, afectează grav familiile angajaților și creează o situație de discriminare între județele care au primit deja fonduri și cele care încă așteaptă aprobarea transferurilor.

Mai mult, din informațiile transmise public, DGASPC Maramureș a semnalat de mai multe ori lipsa creditelor bugetare, iar Consiliul Județean a epuizat sursele interne prin rectificări locale.

În acest context, responsabilitatea pentru deblocarea situației revine Ministerului Finanțelor, care trebuie să asigure continuitatea finanțării serviciilor sociale esențiale.

Având în vedere cele de mai sus, vă rog să-mi comunicați următoarele:

1. Care este motivul concret pentru care nu au fost virate la timp fondurile necesare pentru plata salariilor angajaților DGASPC Maramureș?

2. Ce sume exacte au fost solicitate de Consiliul Județean Maramureș către Ministerul Finanțelor și ce sume au fost aprobate efectiv în acest an?

3. Când estimați că vor fi transferate integral fondurile restante pentru DGASPCMaramureș, astfel încât angajații să-și poată primi drepturile salariale?

4. Ce măsuri intenționează Ministerul Finanțelor să adopte pentru a preveni repetarea acestor întârzieri în celelalte județe, unde situația este similară?

5. Există o analiză la nivelul ministerului privind diferențele între județe în privința alocărilor către DGASPC? Dacă da, vă rog să o transmiteți anexat la răspuns.

Solicit răspuns în scris.

Distribuie acest articol!