Barcari Dorina – Interpelare – Precizări referitoare la aspecte legate de privatizarea/externalizarera  unor activități și unități ale căilor ferate române

Adresată: Domnului Ciprian-Constantin Șerban, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii,

De către Doamna Senator: Dorina BARCARI

Circumscripția electorală: Nr.08 Brașov

Grupul Parlamentar: A.U.R.

Obiectul Interpelării – Precizări referitoare la aspecte legate de privatizarea/externalizarera  unor activități și unități ale căilor ferate române.

Stimate Domnule Ministru,

Vă adresez prezenta interpelare pentru a trage un semnal de alarmă la cel mai înalt nivel asupra unei probleme de o gravitate și importanță națională in același timp. Mă  refer cu precădere la nevoile astringente ale cetățenilor din România de a beneficia de accesul liber și necondiționat la transportul în condiții de confort pe căile ferate române.

Stimate domnule ministru, vă rog să precizați în cei mai exacți termeni datele referitoare la așa zisa privatizare demarată a unor unități și servicii în cadrul căilor ferate din România. Mă refer aici la transportul de călători cât și la cel de mărfuri.

Vă rugăm să aveți în vedere situația dezastruoasă în care se afla CALEA FERATĂ la nivel de țară și să răspundeți la următoarele întrebări:

  1. Care sunt avantajele  rezolvării cu privire la externalizarea si privatizarea unor activități și unități feroviare?
  2. Vă rugăm să motivați/justificați abundenta de restricții de viteză precum și limitările de viteză permanentă?
  3. Care este motivul real pentru care căile ferate practică aprobă permanent o viteză mică de circulație?
  4. Enumerați tipurile de achiziții necesare atât pentru infrastructura căilor ferate cât și pentru materialul rulant de circulație (locomotive, vagoane, utilaje grele de cale ferată)!
  5. Cum justificați lipsa achizițiilor de utilaje necesare întreținerii și reparării căilor ferate pentru a fi aduse la parametrii nominali?
  6. Vă rugăm să menționați măsurile și graficul de lucrări în privința amenajării peroanelor de stații care nu pot permite accesul confortabil în vagoanele de călători?
  7. Vă rugăm să explicați în detaliu lipsa personalului de întreținere manuală a căilor ferate!
  8. În accepțiunea dvs considerați oportună lipsa acestui tip de personal, având in vedere că serviciile prestate de către acest personal sunt imperios necesare pentru existența tehnică a activității desfășurate de căile ferate?

Stimate domnule ministru al transporturilor și infrastructurii, vă rugăm să vă imaginați că sunt oameni (concetățenii noștri) în vârstă sau copii care suferă cumplit de lipsa standardelor  în acest domeniu, cât și personalul anturat în aceste servicii de transport național. Deasemenea transporturile de mărfuri și ele sunt grav afectate ceea ce va conduce la diverse probleme pe plan economic național.

În acest sens, vă solicit să luați act de prezenta interpelare și pe cale de consecință să luați atitudine referitor la problemele expuse și să ne transmiteți concret  ce soluții pot fi implementate pentru menținerea rezilienței căilor ferate din România, având în vedere dezastrele dezvoltate și menținute în ultimii 35 de ani.

                

Distribuie acest articol!

Comments are closed

MAI MULTE ARTICOLE