Focșa Dumitru-Viorel – întrebare parlamentară – către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii – Evoluția sistemului portuar post-decembrist

Către: Domnul Ministru Cătălin Drulă

Ministerul Transporturilor

De la: Dumitru-Viorel FOCȘA

Deputat AUR, Constanța

Am luat act de intenție declarată a Cabinetului condus de domnul prim-ministru, Florin Cîțu, de a vinde, cu măna Parlamentului, puținele companii cu capital integral sau majoritar de stat rămase neatinse după scandaloasele privatizări din perioada 1996-2004. Mă refer, desigur, la proiectul de lege prin care se abrogă Legea nr 173/13 august 2020 privind unele măsuri pentru protejarea intereselor naționale în activitatea economică, proiect adoptat în ședința Guvernului din data de 3 februarie a.c.

Pentru a înțelege de ce se dorește vânzarea companiilor cu capital integral sau majoritar de stat, așa cum este si Compania Națională Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța, vă solicit să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

  1. Care a fost cifra de afaceri înregistrată de Regia Autonomă Administrația Portului Constanța, în perioada 1990-1998 și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, după anul 1998 și până în prezent, pe fiecare an în parte?
  2. Care a fost profitul net înregistrat de Regia Autonomă Administrația Portului Constanța, în perioada 1990-1998 și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, după anul 1998 și până în prezent, pe fiecare an în parte?
  3. Care sunt cele mai mari investiții realizate de Regia Autonomă Administrația Portului Constanța și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, după anul 1989, pe an, sume investite și obiective de investiții?
  4. Care a fost traficul total (tone) înregistrat între anii 1990-2020, pe fiecare an în parte?
  5. Care a fost traficul navelor (număr escale, după tipul navelor) înregistrat între anii 1990-2020, pe fiecare an în parte?
  6. Care este numărul și cine sunt operatorii portuari (numele acestora)?
  7. Care sunt danele în care operează fiecare dintre aceștia?
  8. Care sunt suprafețele de teren închiriate de aceștia în spatele danelor?
  9. Care este cantitatea de marfă operată în ultimii 20 de ani de aceștia, pe fiecare an în parte, conform cu rapoartele primite de Guvern, cu specificarea principalelor categorii de marfă operate de fiecare operator?
  10. Care sunt firmele de pilotaj și remorcaj care au derulat activități specifice ca urmare relațiilor contractuale deținute cu RAAPC, respectiv CNAPMC, după anul 1990 și până în prezent, pe fiecare an?
  11. Care sunt sumele încasate de firmele de RAAPC, respectiv CNAPMC, din prestarea serviciilor de pilotaj și remorcaj, după anul 1990, pe fiecare an în parte?
  12. Care sunt sumele încasate de pilotaj și remorcaj, după anul 1990, pe fiecare an în parte?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Guvernul Ciolacu nu doar că a condus țara către colaps economic, dar a transformat România […]
Senatorul AUR, Petrișor Peiu, atrage atenția asupra unui nou abuz grav al lui Marcel Ciolacu, […]
Mihai Enache, liderul deputaților AUR, invită românii la mitingul organizat sâmbătă, 1 martie, pentru demiterea […]
Liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, a afirmat că moțiunea de cenzură va fi depusă săptămâna […]