Către: Domnului Florin CÎȚU

          Prim-Ministru al României

De la: Deputat Dorel Gheorghe ACATRINEI

Circumscripția electorală nr. 35, Suceava

Obiectul inerpelării: După pachetul de Mobilitate 1, o nouă lovitură aplicată transportatorilor români!

Domnule Prim-ministru,

          Pe masa Guvernului României se află un proiect de ordonanță de urgență al cărei efect se va resimți direct în tarifele de primă RCA, atât la nivelul asiguraților persoane fizice cât și la cele juridice. Proiectul acestei ordonanțe, ce se referă, în principal, la introducerea obligatorie a decontării directe în polița RCA, apare într-un context total neprielnic din punct de vedere al pieței asigurărilor și va conduce, în fapt, la o creștere necontrolată a tarifelor de primă.

          Cum urmează să fie afectați cei asigurați prin implementarea decontării directe pentru asigurările RCA în contextul fenomenelor de dezechilibru generate de samsarii de reparații?

Prezentăm, în continuare, funcționarea decontării directe: avem un accident între 2 vehicule, iar asiguratorul vehiculului păgubit (A) va plăti către clientul său o despăgubire, iar, apoi, va deconta către asiguratorul vehiculului „vinovat” (B) această sumă de bani.

De ce vor crește tarifele?

          Dacă asiguratorul A are garanția că orice sumă plătită cu titlu de despăgubire, va fi recuperată de la asiguratorul B, nu va mai avea niciun interes să controleze valoarea acestei despăgubiri deoarece majoritatea acestor despăgubiri se achită direct unităților de reparații, acestea vor putea factura orice și oricât.

Însuși procesul de decontare directă va anihila orice încercare a unor asiguratori de a controla costul despăgubirilor, iar aceste majorări vor conduce imediat la majorări ale primelor de asigurare, pentru că niciun asigurator nu va putea absorbi o astfel de creștere a cuantumului daunelor.

De ce tarifele vor scăpa de sub control?

          Niciun asigurator nu va putea calcula cu exactitate cât de puternic va fi afectat de acest procedeu de decontare. Adică, asiguratorul B nu o să știe cât de permisiv va fi asiguratorul A în acceptarea unor tarife de manoperă de 800 de lei/oră, adaosuri de 100% la prețul pieselor de schimb sau costuri de 200 de Euro pe zi privind închirierea unui autovehicul.

          De asemenea, nimeni nu va putea estima impactul efectului de contagiune. Adică, cele câteva mii de service-uri care facturează, în prezent, 150 lei pe oră de manoperă și oferă discount-uri la prețul pieselor de schimb, iar întrebarea care se pune este dacă vor rămâne la acest nivel, sau vor adopta tarife majorate de 5 ori?

Prin urmare, asiguratorul B își va adăuga la tarif o marjă de siguranță suficient de mare încât să evite pierderi, iar când nu cunoști exact nivelul acestei marje, aceasta poate fi situată între 0 și 200 %, conducând, astfel, la creșterea explozivă a tarifelor de primă care deja au trecut printr-o creștere în ultimele luni, estimată la o medie de 15% față de tarifele din perioada 2019-2020.

          Introducerea în lege a samsarilor de despăgubiri va genera o speculă generalizată în care victima este, în fapt, înșelată de acești samsari.

Autoritatea pentru Supraveghere Financiară (ASF) refuză să elimine contractele de mandat precum și cesiunea de creanțe, prin modificarea legii, în acord cu practica internațională, din motive ușor de intuit, însă propune această ordonanță de urgență care are un singur obiectiv major – sprijinirea samsarilor în detrimentul asiguraților persoane fizice și juridice, victime colaterale ale intereselor financiare de milioane de euro.

          Față de această situație și avînd în vedere că domeniul de reglementare este piața transporturilor, solicităm răspunsul la interpelare în două puncte:

 (1) Care este punctul de vedere al dumneavoastră, domnule prim-ministru și al Guvernului României față de această ordonanță de urgență precum și modul în care  veți proteja funcționarea optimă a acestei piețe cu impact direct asupra locurilor de muncă și al veniturilor la bugetul de stat din activitatea de transporturi?

(2) Dacă nu considerați că este oportun un studiu de impact cu privire la urmările acestei ordonanțe de urgență asupra pieței transporturilor?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

15.000 de români s-au înscris în numai 24 de ore în AUR, singura forță patrotică, creștină și conservatoare din Parlamentul României, în urma apelului lansat luni de copreședinții formațiunii George Simion și Claudiu Târziu. AUR îi îndeamnă pe toți românii care nu sunt reprezentați politic să […]
28 iunie 1940, vineri Într-o zi de vineri a fost răstignit Hristos, pe nedrept, El, cel fără de greșeală. Într-o zi de vineri a fost cedată Basarabia, Bucovina de Nord și Ținutul Herța, aproximativ 18% din suprafața României de atunci, teritorii locuite de 4 milioane de […]
Duminică, 30 mai, ora 18:00, Alianța pentru Unirea Românilor a organizat un protest la ambasada Serbiei din București ca urmare a abuzului săvârșit de grănicerii sârbi care au împiedicat participarea deputatului AUR Ringo Dămureanu la manifestările organizate de comunitatea românească din regiunea Timoc cu ocazia Zilei […]
În seara zilei de 29 mai 2021 domnului Ringo Dămureanu, deputat AUR și membru al Grupului de Prietenie România-Serbia din Camera Deputaților, i s-a interzis accesul în Republica Sârbă în timp ce se îndrepta spre Valea Moraviei pentru a sărbători Ziua Românilor de Pretutindeni alături de comunitatea istorică românească din […]
Decizia de a impune restricții de circulație obligatorii și, mai ales carantina totală pentru persoanele în vârstă de peste 65, asumată public de Președintele Iohannis este disproporționată, inumană și în dezinteresul României. Izolarea la domiciliu a tuturor persoanelor de peste 65 ani, în lipsa unui sistem […]
În plină eră digitală, când informația este mai accesibilă ca oricând în istorie, rațiunea, logica și luciditatea ar trebui să primeze. Problema e că, deși educația se vrea a fi la apogeu, unii dintre noi nu sunt capabili să gândească logic și să acționeze rațional. România are […]